#Klebelsberg Központ

Az ingázó kémiatanár: bevásárlókosaras mobil laborral jár iskoláról iskolára Füke László
 

Az ingázó kémiatanár: bevásárlókosaras mobil laborral jár iskoláról iskolára Füke László

Sokszor gondolta úgy Füke László kémiatanár, hogy „ennél már rosszabb nem lehet”, de, mint mondja, mindig tévedett. Most, több mint 40 év tanítás után nyugdíjasként saját autójával ingázik Baranyában iskolák között, hogy biztosítsa a tárgy oktatását, velünk pedig elbeszélgetett arról, mit lehetne tenni, hogy ne haljanak ki az iskolákból a természettudományos tanárok.





Felmondott egy tanítónő a fertőzéstől tartva, most milliókat követel rajta a Klebelsberg Központ
 

Felmondott egy tanítónő a fertőzéstől tartva, most milliókat követel rajta a Klebelsberg Központ

Saját és fokozottan veszélyeztetett férje egészségi állapotát féltve, az iskolai biztonsági intézkedéseket elégtelennek látva, rendkívüli lemondással távozott tavaly novemberben egy pedagógus egy hazai általános iskolából. Távozási módjának jogszerűségét azonban vitatja a fenntartó. A pedagógus ezért pert indított, mire a Klebelsberg Központ viszontkeresettel élt, és milliókat követel az azóta munka nélkül maradt nőn.



Hajnal Gabriella: „A tehetséges gyerekek, bármilyen iskolába járnak, meg fogják állni a helyüket”
 

Hajnal Gabriella: „A tehetséges gyerekek, bármilyen iskolába járnak, meg fogják állni a helyüket”

A diákoknak ne kelljen otthon napi egy-másfél óránál többet tanulnia – tanárként és szülőként erre a meggyőződésre jutott a Klebelsberg Központ elnöke. Szerinte a középiskolásoknak „ebben a korban szükségük van egyfajta kötetlen életre, arra, hogy ne kelljen állandóan tanulniuk”, a szülőknek pedig "el kell fogadniuk gyereküket olyannak, amilyen, kihozni belőle a maximumot”, s megtalálni a neki való iskolát.

Pálmai Erika Pálmai Erika


Papp Réka Kinga: Évnyitó szabadesésben
 

Papp Réka Kinga: Évnyitó szabadesésben

Érdemi terv nincs, a felkészülés elmaradt, a kora tavaszinál jóval súlyosabb járványhelyzetben mennek a gyerekek iskolába. Pedig lehetett volna készülni: a családok bevonásával, igényfelméréssel, differenciálással, a távoktatási infrastruktúra fejlesztésével. Meg leginkább a követelmények kidobásával. Csupa olyasmivel, amit a Klebelsberg Központ lehetetlenné tesz, sőt, alkalmanként üldöz.